....

.....

10 October 2010

3 SUDAH BERCERAI TETAPI BERLAKUN

MUKA SURAT 3
(MS 1)   (MS 2)   (MS 4)   (MS 5)     (MS 6)
     Bermula jam 12 tengahari, tarikh 11.10.2009 saya menjadi seorang Duda. Saya mula terfikir bagaimana nanti kehidupan saya selepas ini, sakit demam saya, makan minum saya. Berdasarkan mesej ugutan isteri saya, anak-anak tidak akan menyebelahi saya. Maklumlah, di mana jua berlakunya kes perceraian, anak-anak akan menyebelahi ibu. Kalau dengan kawan-kawan saya di pejabat, kalau dengan kakak serta keluarga saya sendiri isteri saya beranai memburukkan saya.... apa lagi dengan anak-anak.
     Saya nanti akan terima dengan redha. Apa yang saya buat demi menjamin masa depan anak-anak saya sudah saya sempurnakan. Hasutlah anak-anak selagu isteri saya termampu. Balasan Tuhan akan tiba jua. Tunggulah gilirannya. TUHAN MAHA ADIL. Syurga di bawah tapak kaki ibu. Tetapi lupakah, bahawa syurga isteri di bawah tapak kaki suami.... 
     Peringkat awal perceraian kami tidak memberitahu anak-anak kecuali saya memberitahu kepada 3 orang iaitu kerani saya di pejabat Kemahang, salah seorang anak saudara saya dan Puan Z iaitu saudara saya di Kota Bharu. Ini saya perlu lakukan kerana apa jua pertikian, inilah orang terawal yang lebih tahu. Saya tunjukkan surat keputusan mahkamah saya kepada orang-orang yang saya sebutkan.
     Lantaran, di hadapan anak-anak, kami perlu berlakun seperti biasa seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku. Mulai tarikh itu saya tinggal bersaorangan di kuarters sebagai seorang duda dan bekas isteri saya tinggal di Tanah Merah dengan status.
    KAMI BERCERAI SECARA SAH PADA 11.10.2009 DI MAHKAMAH RENDAH SYARIAH TANAH MERAH.
     Dalam pada itu saya mengharapkan kami dapat berbaik semula dalam tempoh Edah. Tetapi bekas isteri saya nampaknya tetap menyerang saya sehingga saya lupakan niat saya untuk bersama kembali.Bekas isteri saya juga tidak pernah meminta untuk berbaik semula, malah semakin hebat menyerang saya dengan pelbagai mesej. Bekas isteri saya mula menghantar mesej marah-marah bila saya tidak pulang ke Tanah Merah. Pada saya KENAPA SAYA HARUS PULANG SEDANGKAN KAMI SUDAH BERCERAI???.
     Dan dia mula marah-marah kononnya saya tidak pandai berlakun. Dia sudah menuntut supaya saya pulang pada hari minggu walaupun kami secara sah bercerai. 
     Lihat mesej YANG DIHANTAR oleh bekas isteri saya sekitar bulan November 2009:
Name:  Number: +6014806xxxx: Ye la ptuk hri mggu  marin abg blik kjap  biar x tdor sini pn..bdk2 ni pn hairan bakpo we x klik hri mggu

Name: Xxxx Number: +6014806xxxx: Dh la tu bg kita tidak minta abg rujuk balik dn x mgkin kita akn hidp brsama lg..cuma buat smentara ni abg kna pndai blakun..

Name: Xxxx Number: +6014806xxxx: Kita thu kita dua x dk gapo2 dh..cuma kita nk saing je sbt kita ada ank..cuma stu la kita nk tnya abg..abg dh oyak ke org ke kita dh brcerai..bakpo kakwe kata gitu..klu abg dh oyak kita pn nk brterus trang la dgn anak..abg x pndai nk blakun..
     SAKIT - MASUK WAD
     Dalam pada ini saya semakin tertekan. Sehingga saya sakit dan dimasukkan ke wad. Kerana ingin tetap berlakun bahawasanya kami belum berpisah, bekas isteri saya datang seolah-olah menjaga saya di wad. Tetapi, saya sedih, dalam pada saya terlentang sakit di katil hospital, bekas isteri saya mula berbalas mesej dengan seorang kawan saya yang beliau syak kekasih saya.  
     Kami sudah bercerai. Logiknya, kalaupun saya ada calon pengganti selepas perceraian, itu hak saya. Ini yang amat menghairankan saya dengan sikap bekas isteri saya ini. Menerusi mesej yang dihantar kepada kawan saya, dia keras menghentam saya. 
     Saya bernasib baik kerana kawan saya berkenaan forward  segala mesej yang dihantar oleh BEKAS isteri saya kepadanya. Lihat mesej yang dihantar oleh bekas isteri saya dan di forwad semula oleh kawan saya kepada saya.
Name: Xxxx Number: +6014806xxxx: X tdor dok mlayan suami brjln kwasan spital puah jga dok dlm bilik brkurung tu..skrg ni dok mnum kantin.

Name: Xxxx Number: +60148067879: Suami akak pn x smart jga hitam dgr crita dia dpt gewe pn hitam jga x thu la akak pn x knal lg

Name:  Number: xxxx: Itu la suruh dia cari tpi x dia ckp x jmpa dng kehndak dia lg ada jga dgr cerita tino tu g dh umah kakak dia dbukit tlaga kluarga dia pn x suka dn suami sya kata dia pn x nk bdk tu hitam x tahu la akak x tgok lg
     Dari suatu sudut saya mula Nampak betapa perasannya bekas isteri saya ini yang menganggap dialah yang comel, dialah yang manis. Memang, inilah dia pegangan seorang manusia yang tidak mengenal diri.
Name: x  Number: +6014806xxxx: Suami akak ni mudh gila kt org klu tino dok heh2 sudh la dia..akak ni bkn la comel tpi manis tu ada kah3..

Name: xxxx Number: +6014806xxxx: Gewe dia klas2 mcm kita jga la ada krja tkang sapu ada krja kilang papan..tkang msak kdai mkn la..dia suka main2..klu kwin pn x lama pahtu dia cerai..
     Lebih tidak beretika lagi apabila bekas isteri saya juga sanggup menjual nama keluarga saya. (maksudnya kakak saya).
Name:  Number: +6014806xxxx: Kluarga suami sy x suka klu suami sy nk wt bini bdk ni..klu stara tu gak satu lori boleh cri itu kluarga dia kata..

Name:  Number: +6014806xxxx: Suami sy oyak ke kakak dia nk wt main2 je x kn dia nk budk hitam tu x leh nk wt msuk majlis..


Name:  Number: +6014806xxxx : Ank2 sdara dia kta suami sy ni x reti malu klu dia muda x pe la..dia dh tua..sy x oyak lg tu ke ank sy..
     Kesian anak-anak saudara saya yang juga disebut-sebut dalam mesej yang dihantar kepada kawan saya. Juga memfitnah saya bahawa saya ada hubungan dengan seorang ustazah. Saya pun tidak tahu ustazah mana.
Name:  Number: +6014806xxxx: Ada brita trbaru akak bru trima skrg ni suami akak nk nikah ngan ustazah dok ngajar quraan dkota bru..ada org nk kira..x pe la akak setuju la

Name: xxxx Number: +6014806xxxx: Awk tnya la suami sy tu tubik ke dk spital..awk kn thu no tepon suami sy.. Smpai kes trbaru ustazah pn awk psing ke suami sy

Name:  Number: +6014806xxxx: Dia tk hlg kak nak jual gamat mas 2 krn dia nak suruh fikiran akak tk sempit sngat.kalau duk umah hanya fkr laki je.tkt lari.

Name: forward Number:  : Sy thu awk knal dgn suami sy dri prbualan sy dh thu awk memang knl suami sy Time: 18/11/2009 19:26:20

Name:  Number: : Sya bkn nk marah awk sya x thu status awk ngn suami sya sama ada kwan ke apa ke..cuma sya nk bgitahu suami sya ni suka main tino..bkn sorang rmai..skrang ni dia skit x dk sorang pn gewe2 dia mari tgok. Time: 24/11/2009  19:27:18

Name:  Number: : Sbt tu la ank sy kuat kntrol suami dia tkut jdi mcm papa dia la..     Time: 14/11/2009 19:27:46

Name: Foward Number: xxx : Nape la org tino muda minat lelaki yg sdah brumur..dia igt pitih bnyak ke? Sbenar baik cri org niaga hari2 pitih msuk..
Time: 14/11/2009 18:28:25

Name:  Number:  : Akak trima aje..sbt ank pn dh bsar blaka..org tino prcaya suami akak suka ckp bsar..pulah keto bsar jrang2 skali pn hk anak kita..sbt tu la kita crita pd org x knal..awk x knl sya..sya x knal awk..nk dmalu apa
Time: 14/11/2009 19:28:55

Name:  Number: +: Msaalahnya suami sy ni syangkn akak  dia x nk brpisah..tgok la skit pn x leh nk brengng..itu la sy x leh mgadu pd org yg knal malu..apath lg pd ank2

Name:  Number: +: Akak x krja suri rmah spenuh msa tpi akak buat bisnes jualan lgsung..ye la hrp duit suami bgi x ckup jga..bln ni dpt bnyak jga la bones..akak x bgi thu lg suami..spatuk akak kna g krusus 3 hri dkota bru..trpaksa batal jga suami

Name:  Number: +: Kita msj lain kali la deh..akak dok tgah mujuk suami mandi ni sjak msuk spital x mandi lg

Name:  Number: +: X tdor dok mlayan suami brjln kwasan spital puah jga dok dlm bilik brkurung tu..skrg ni dok mnum kantin..
     Itulah antara mesej bekas isteri saya yang kawan saya yang di foward kepada saya.  Bila saya tak tahan dengan penghinaan yang diberikan oleh bekas isteri saya kepada saya . Saya mengarahkan kawan saya itu supaya jangan layan mesej bekas isteri saya. 
     Rupanya bekas isteri saya memang teruk sangat menghina saya dengan mengatakan kalau kami bercerai pun dia tak kisah. 
     Akhirnya kawan saya menghantar mesej kepada saya:

Name:  Number: : Bkn degil nk tahu je mcm mana mama ni.ma ni hati dia busuk jga.laki sndiri dikutuk dihina.dia ckp kalau pa cerai dia pa tak ada apa2.keta hak anak waja dgn kancil pah 2.harta di felda semua hak dia.pa kalau nk cerai dia tk heran pun.pa tk ada gapo pun.
 .
BERSAMBUNG ......... DI  ms4
(MS 1)   (MS 2)    (MS 4)   (MS 5)     (MS 6)