....

.....

10 October 2010

MENDUDA DI TEMPAT BARU

MUKA SURAT 5
(MS 1)   (MS 2)    (MS 3)     (MS 4)   (MS 6)
BERPINDAH TEMPAT KERJA
ALHAMDULILLAH, REZEKI, JODOH, AJAL MAUT HANYA DI SISI ALLAH SUBHANAHUWATAALA. AKHIRNYA SAYA MENDAPAT SURAT LANTIKAN KENAIKAN PANGKAT KEPADA PENGURUS DAN DIARAH BERTUKAR KE FELDA CHIKU 05 MULAI 3.1.2010.
     SEDIH, SAYA DATANG MELAPUR DIRI BERSAORANGAN KE RANCANGAN INI. SAYA MEMULAKAN KERJAYA BARU YANG SEPATUTNYA SAYA BERKONGSI BERSAMA DENGAN ISTERI SAYA. Namun apakan daya, jodoh kami hanya sampai sehingga 11.10.2009 semasa saya bertugas di Kemahang Dua sebagai Penolong Pengurus.
     Sukar juga menjalani tugas sebagai orang no 1 tanpa isteri di sisi. Saya terpaksa membasuh pakaian sendiri,  Mengemas sendiri dan makan di warung. Sepatutnya bila ada majlis kenduri kendara atau apa jua majlis rasmi saya perlu hadir bersama isteri. Namun tidak pada saya.
      Bagaimanapun saya bernasib baik kerana di sini ramai kawan-kawan lama malah saya mempunyai saudara mara yang ramai juga di sini. Malah saya mempunyai seorang kawan lama iaitu Nor (isteri kawan yang bernama Kamal). Rupanya jodoh antara Nor dan Kamal juga tidak panjang. Kami saling bertukar pandangan mengenai kehancuran rumahtangga kami.
     Telah saya katakana menerusi halaman terdahulu, bahawa kami (saya dan isteri saya) masih juga lagi merahsiakan perceraian kami. Maksudnya sehingga bulan Januari 2010 sudah masuk EMPAT bulan kami berlakun.
     Suatu ketika, bekas isteri saya datang ke tempat saya. Saya menerima dengan baik sebagai seorang sahabat. Janji kami, kami akan tetap berkawan kerana kami mempunyai anak-anak.
      Sebaik datang ke sini bekas isteri saya bertandang ke rumah Nor. Banyak cerita yang diluahkan oleh bekas isteri saya terhadap Nor. Ini diceritakan semula oleh Nor kepada saya.
     Kemudian setelah pulang kembali ke rumahnya, banyak mesej-mesej yang dihantar oleh bekas isteri saya kepada Nor yang kemudian diforwardkan kepada saya.
Antara mesej yang difoward oleh Nor kepada saya antaranya bekas isteri saya mengarahkan supaya mengintip saya. Saya hairan, apa lagi yang perlu diintip setelah perceraian ini berlaku empat bulan lalu. Malah tempoh iddah sudapun tamat.
Name: xxxxx Number: +xxxxxxxxxx

Nor ada bunyi ko crita2 plik sana..klu ada oyk la..


Name: xxxxx Number: +xxxxxxxxxx:

Tpi bos demo ni hti keras sgt..klu dn merajuk pyah nk pujuk..ati krs mcm btu..

     Bekas isteri saya menghantar mesej kepada Nor seolah-olah kami belum bercerai. (lakunan yang menjahanamkan saya). Bekas isteri saya mula cuba menggabui  mata orang di tempat saya bertugas. Kerana ingin berlakun, saya membenarkan dia datang ke tempat saya. Namun beliau terus menerus menikam saya dari belakang tanpa henti.

Name: xxxxx Number: +xxxxxxxxxx

Nk g gano org x bui atr msj pn x jwb..mlm marin dia klik ngn mt guni tgok mok dia skit..tpi x sggah umh kita..em x pe la..


Name: xxxxx Number: +xxxxxxxxxx
Dia sbenar nk bebas klu kita g dia trikt la..nk msj nk tepon ke tino x leh..org kata ke kita c.wan ni mcm stu kejutn org x beso peggn pkt besar..dulu x gitu lalu..

Heran, dia mula mereka cerita yang bukan-bukan dan mula pula meletakkan bahawa saya ada hubungan dengan kawan saya Nor.
Name: XXXXX Number: +XXXXXXXXXX

Nk oyk ke nor deh nor jgan marh..k.yh jmpa ngn pneroka kmahang dia oyk c.wn dok ngorak ngn jnda ciku pulak dia oyk la mok dia tu jnda jga dia oyk nk sain gapo x thu la..k.yh pn dok syak ke nor sbb k.yh g ciku k.yh dgr dh sket2..nk oyk ke nor mulut org ni la deh smpai ke kmahang merebak


Name: XXXXX Number: +XXXXXXXXXX

Yolo sgt nor..kita pn camtu jga dia x bgi pitih pn kita boleh hidup..kita pn nk blajar keto jga ni..(dia atar td)


Name: XXXXX Number: +XXXXXXXXXX

K.yh rsa kn lbih baik balok dia tu mpus trus biar sama2 x mrasa ko guano nor kata..

X klik weh..dia dok k.baru..pamer bragn sawari 3..4 hbln..dia x btul stesen lg ngn k.yh tu....dia kata k.yh bela hantu thu blaka pgerakn dia kih..kih..kih pdn ngn muka dia deh..


Name: xxxxx Number: +xxxxxxxxxx

Akak pn sbnrnya dh xnk dh kat c.wan,tp dh dia xnk crai akak.. Dh xtaw xnk,bg la kat org len,biar la laki 2 kuar ngn btina sndal mane pn..btl x?

Bekas isteri saya masih yakin yang kawan saya Nor tidak tahu fasal lakunan yang sedang berjalan. Sedangkan segala-galanya suda saya bagitahu Nor.
Name:xxxxx Number: xxxxxxxxxx: Lama dh k.yh dgr..k.yah ltak ke tepi dh..k.yh bmbng tkut kita ni dprmainkn oleh lelaki..lg kamal nor x leh nk trima dh klu we truk lg la..pgakuan gewe2 we dia x than dgn ayat2 we yg power tu mgalahkn org muda..stahu k.yh dia mnat org umur 20an 30 ke ats kurg dh..cuma nor brigt je la..jgn jdi mcm kita merana hidup sjk muda smpai tua..


Rupanya bekas isteri saya juga MULA CEMBURUKAN NOR KAWANnya. Buktinya dia menghantar mesej kepada saya begini:


Name: xxxxx Number: +6014806xxxx

Tu nor dok oyk abg g umh dia dok buka  hdpone dia ada msj gewe ke dk..ish apa la abg ni..abg kna jga sket abg tu pgurus..klu dh puas sngt pgi je la umh suriani ke bnyak tmpt boleh g..kn abg rmai saing rmai waris..sbb tu org tuduh abg ada pe2 ngn dia..

Bekas isteri saya juga mula marah apabila saya menceritakan perkara sebenar kepada Nor mengenai perceraian kami pada 11.10.09.

Name: xxxxx Number: +6014806xxxx: Apa yg abg oyk ke nor..nor crita blaka ke hana ngn sarah..ikut abg la..abg skit ati ke kita, kerana abg jga..kita lg skit ati dri dulu lg dgn krenah abg ni..kita snang dok sorang2 gini cari pitih samah srial cukup dh sara mulut sbutr ni
Time: 11/04/2010 18:32:53


Name: xxxxx Number: +6014806xxxx: Nor dok oyk abg g sorg2 umah dia wt pe dia tu dua branak jnda..org dok kecek pgurus kita x jdi..ya la org thu blaka abg ngn izan..smpai ari ni x abih2 lg org dok kecek..

Time: 13/04/2010 18:33:28


Name: xxxx Number: +6014806xxxx: Abg dok oyk blaka ke nor kita g ciku x dk gapo2 x brselera mcm2 la abg dok ngadu dia..sbenrnya gapo2 abg dulu phtu abg nk mrah ke kita.. 

Time: 15/03/2010 18:33:56


MENGIKUT KEPUTUSAN MAHKAMAH, semasa perceraian pada 11.10.2009, SAYA TIDAK PERLU MEMBAYAR NAFKAH EDAH KEPADA bekas isteri saya sebab dia yang menuntut cerai. JADI SAYA SENGAJA TIDAK MEMBERIKANNYA. DAN dia MULA MEMBURUKKAN SAYA MENGATAKAN SAYA TIDAK MENGHANTAR NAFKAH KEPADANYA. Kerana berlakun, maka ANAK-ANAK kami TIDAK TAHU bahawasanya KAMI SUDAH BERCERAI. . DAN bekas isteri saya MARAH-MARAH SEPERTI MESEJ DI BAWAH.
Name: xxxxx Number: +6014806xxxx: Smpai nafkh rm 200 pn x leh nk bui..menujukn tuhan dh trik rezki.. Sbb slur jln yg x btul..dlm gji dmo tu ada nafkh ank nfkh kita wajib


...BERSAMBUNG DI ...... ms6
 (MS 1)   (MS 2)    (MS 3)     (MS 4)    (MS 6)